ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


(ή το γελοίον του πράγματος) τίτλος δανεικός κι αγύριστος

(Ανάξιος όποιος δεν μπορεί μες  το σεισμό, το χαλασμό κάστρο τη γνώμη του να στήσει και λέει… να ιδώ.) Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ

Εγέρασα μωρές παιδιά σαράντα χρόνια κλέφτης

τον ύπνο δεν εχόρτασα και τώρα αποσταμένος

θέλω να πάω να κοιμηθώ, εστέρεψε η καρδιά μου

βρύση το χρήμα έφαγα, σταλαματιά  δε μένει.

Ποιος ξέρει απ’ το μνήμα σας τι δένδρο θα φυτρώσει

Κι αν ξεφυτρώσει πλάτανος, στον ίσκιο του από κάτω

Θάρχονται τα κλεφτόπουλα το χρήμα να φυλάνε

Να πλένουν τις λαβωματιές, τους Δήμους να σχωρνάνε.

ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ

Η διασκευή και ενορχήστρωση αφιερώνεται στη ομοσπονδία για να το κάνει ύμνο της, από τον αρθρογράφο του κάτωθεν κειμένου.

Σήμερα, αρχές του 2010 μ.Χ. είναι αρκετά εύκολο να δει κανείς και να διαπιστώσει, τα αποτελέσματα μιας πορείας, αυτής του μεταναστευτικού κινήματος, που έχει καταλήξει σε διασυρμό και υποβάθμιση της ελληνικής παροικίας.

Η σημερινή κατ’ ευφημισμό ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΟΥΗΔΙΑΣ (ΟΕΣΚΣ), ενώ δεν έχει κανέναν λόγο ύπαρξης με τη δομή που έχει και τους στόχους που δεν έχει, απομυζά χρήματα από τις υπηρεσίες και τα κατευθύνει προς άγνωστες κατευθύνσεις, κι αφ’ ετέρου παρασύροντας τον Ελληνισμό, χωρίς ίχνος ευθύνης, σε διάσπαση και αλληλοφαγωμάρα και τους… άλλους σε αφανισμό και διαίρεση, στήνοντας… το δόκανο με το τυρί μιας ουτοπικής καρέκλας.

Σε παλαιότερο άρθρο μας (Απρίλιος 2009) έχουμε αναλύσει διεξοδικά τους λόγους μη ύπαρξης της ΟΕΣΚΣ, η οποία προφανώς καθοδηγείται από το Κ.Κ. του Περισσού, για λόγους, ίσως οικονομικούς ή για λόγους γοήτρου είτε για λόγους επειδή ανέκαθεν ήταν το εμπειρότερο κόμμα σε «κόλπα» από τους αγαθοχαζοχαρούμενους τους… άλλους, εδώ στη Σουηδία.

Και επεκράτησε μέχρι σήμερα, όσο βέβαια τους υποβοηθά και η απραγία των άλλων.

Ο πρόλογος αυτός έγινε με αφορμή τον καταιγισμό κατηγοριών για κατάχρηση δημόσιου χρήματος, που εισρέει στο ταμείο της ομοσπονδίας. Είναι χρήματα από τους φόρους που πληρώνουμε και είναι φυσική συνέπεια να αναρωτιόμαστε, για το πού καταλήγουν.

Θα προσπαθήσω να αναλύσω την έννοια ΕΥΘΥΝΗ, ώστε  να γίνει όσο το δυνατόν πιο κατανοητή και από τους πλέον αδαείς (ανίδεος, άπειρος), έως τους πολύ «γνώστες» ή «ειδήμονες». Ευθύνες έχουμε όλοι οι άνθρωποι, είτε γενικές, είτε ειδικές. Στις γενικές ευθύνες υπαγόμαστε όλοι με τη συμπεριφορά μας στις κοινωνικές μας σχέσεις στις ανθρώπινες αξίες, όπως ο σεβασμός του ενός, προς τον άλλον. Κανείς δεν εξαιρείται από αυτού του είδους την ευθύνη. Εκτός από τον Γάλλο φιλόσοφο Ζαν Πωλ Σαρτρ, μέγα φιλόσοφο και κήρυκα του υπαρξισμού. Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορίαα. Στις ειδικές ευθύνες ανήκει ο καθένας, ανάλογα με τη θέση και το αξίωμά του στην κοινωνία. Όσο υψηλότερα είναι η θέση κι όσο περισσότερα τα καθήκοντα, τόσο μεγαλύτερες και οι ευθύνες. Μεταφέροντας τον συλλογισμό αυτόν στην παροικία μας, βλέποντας και διαβάζοντας καθημερινά για τις ευθύνες των διαχειριστών της ομοσπονδίας. των συλλόγων και των κοινοτήτων που διοχετεύονται σε καθημερινή βάση στο Ελληνικό κοινό, αναρωτιέται κανείς πού θα οδηγήσει η βαλτώδης αυτή κατάσταση. Διαβάζουμε για καταχρήσεις και ατασθαλίες πάντα σύμφωνα με τα γραφόμενα στοιχεία για διαχείριση χρημάτων αμφίβολων στόχων και σκοπών, δημιουργώντας, πολύ φυσικά, δικαιολογημένες υπόννοιες, βίαιες λεκτικές αντιδράσεις και γενικές κατακραυγές, έστω και απο ανώνυμους, έστω και από καλυπτόμενους πίσω από την «μπούρκα» ή πίσω από την «κουκούλα» της ανωνυμίας. Είναι όμως πρόσωπα υπαρκτά και σεβαστά, που για τον άλφα ή βήτα λόγο δεν θέλουν την επωνυμία. Είναι και αυτός ένας τρόπος έκφρασης, ένας τρόπος διαμαρτυρίας, ένας τρόπος εν μέρει αποδεκτός. Όμως κυρίες και κύριοι αναγνώστες, γνωστοί και άγνωστοι, θα πρέπει να αρχίσετε να προβληματίζεστε, όσον αφορά τις κριτικές σας, και σε ποιους θα πρέπει να απευθύνεστε εκτός των άλλων.

Για να γίνω σαφέστερος, τα χρηματικά ποσά που αναφέρονται ότι έλαβαν οι της ομοσπονδίας ή των άλλων συλλόγων, τα παρέχουν, ως γνωστόν, οι Σουηδικές υπηρεσίες. Αυτές χρηματοδοτούν τους μαζικούς φορείς κι αυτές είναι άμεσα υπεύθυνες για την τύχη των χρημάτων. Από εκεί και πέρα, τι γίνονται τα χρήματα ή πού καταλήγουν, την απόλυτη ευθύνη την έχουν εξίσου οι δότες και οι αποδέκτες και εν μέρει οι φορολογούμενοι, εμείς δηλαδή, διότι είναι μέρος των φόρων μας. Και γι’ αυτό φυσικά ανησυχούμε.

Το κύριο ΜΕΓΑ ΕΡΩΤΗΜΑ, ως εκ τούτου, είναι γιατί και εφόσον είμαστε τόσο σίγουροι, δεν μαζεύονται μερικοί θαρραλέοι και να υποβάλουν μηνύσεις για διασπάθηση και κατάχρηση δημόσιου χρήματος. Των χρημάτων των εργαζομένων, των ανέργων, των αρρώστων, που κανείς δεν γνωρίζει πού καταλήγουν.

Και το ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ, οι… ΑΛΛΟΙ, οι ανύπαρκτοι, οι απ’ έξω, οι του Πα.Σο.Κ. και της Ν.Δ., εφόσον είναι χωρισμένοι, τι κάνουν; Δεν έχουν ευθύνες απέναντι  στις Σουηδικές και Ελληνικές υπηρεσίες με τα τεράστια επιδόματα που τους χορηγούσαν στο παρελθόν, απέναντι στους φορολογουμένους, απέναντι στους Έλληνες της παροικίας, απέναντι στους εαυτούς τους; Έχουν εξ’ ίσου τεράστιες ευθύνες, ίσως και μεγαλύτερες. Δεν έπεσαν με αλεξίπτωτο, ούτε τους κάλεσε κανείς να οργανωθούν παλαιότερα, ουτε οι οργανώσεις δημιουργήθηκαν εχθές από… παρθένες. Μόνοι τους ανέλαβαν να το «παίξουν» μπροστάρηδες, χωρίς να έχουν επίγνωση του κόστους των ευθυνών τους. Όλοι έχουν χρόνια μέσα στις οργανώσεις, όλοι συμμετέχουν στις διεργασίες των μαζικών χώρων και ορισμένοι στο παρελθόν, καθόντουσαν στις θέσεις των σημερινών. Αλλά, όπως αποδείχτηκε σήμερα, μόνον καθόντουσαν, δεν… κατείχαν (χαμπάριαζαν) τίποτα απολύτως από τα μαγειρέματα των… νυν και αεί.

Κάποτε θα πρέπει να αποδείξουν ότι δεν είναι και αυτοί κύριοι υπεύθυνοι της κατολίσθησης, του διασυρμού και της διάσπασης του Ελληνικού στοιχείου. Εφόσον θέλουν να συμμετέχουν θα πρέπει να βγουν από τα χαρακώματα και τα παρασκήνια. Να μπουν στη μάχη, να δείξουν και προς Ελλάδα μεριά αλλά και προς τις Σουηδικές Υπηρεσίες, ότι ανησυχουν για τις καταγγελίες, ότι πράγματι έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους, εφόσον δηλώνουν ότι συμμετέχουν στις οργανώσεις των μαζικών χώρων, τέλος ότι υπάρχουν. Αλλοιώς να καθήσουν στους καναπέδες τους και να συνεχίσουν να ασχολούνται με… τα TV kontroll τους. Είναι επιτακτική ανάγκη να επανακτήσουν την χαμένη από καιρό, έξωθεν καλή μαρτυρία (από Ιπποκράτους κυρίως μεριά). Να αποδείξουν ότι η συναίσθηση της ευθύνης είναι βαρύ φορτίο και μόνον άτομα ώριμα από διανοητική και ψυχική άποψη είναι δυνατόν να το επωμισθούν.

Το τελευταίο τούτο είναι καθοριστικό των υποχρεώσεων τους απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και τους εαυτούς τους. Να αποδείξουν ότι είναι η μόνη εναλλακτική  λύση έναντι αυτών που κατηγορούνται για ατασθαλίες και καταχρήσεις. Να αποδείξουν ότι κάνουν για μπροστάρηδες του μαζικού χώρου της Ελληνικής παροικίας. Να αποδείξουν ότι η τελετουργικά επαναλαμβανόμενη υστερία και κατακραυγή ενάντια σε καταχραστές, δημόσιου χρήματος, δεν είναι άλλοθι για απραξίες, αδράνειες και πολιτικές του καναπέ. Ή επιστρατευθείτε ή καθήστε στα σπίτια σας, να ησυχάσουμε κι από εσάς, και να έχουμε τουλάχιστον… με τους υπαρκτούς να κάνουμε. Εξάλλου 5 έως 6 χρόνια θα τους ανεχόμαστε ακόμη, όσο δηλαδή θα αντέξουν βιολογικά όλοι οι κροκόδειλοι.

Μετά θα επέλθει… σκότος βαθύ ανά την επικράτεια γιατί τα έσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά. Διότι και οι απ’ έξω και οι από μέσα φρόντισαν, λόγω ανικανότητας, σκοπιμότητας, αδιαφορίας και μόνιμης απειρίας να μην αφήσουν διαδοχικές καταστάσεις.

Δια χειρός
Γιώργου Κουβάτσου

Πηγές ellinessouidias.wordpress.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s