Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΓΑΠΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ

Τον όρκο αυτόν έδωσε ο Μέγας  Αλέξανδρος,ενώπιον των στρατιωτών-συμπολεμιστών του,το καλοκαίρι του έτους 324 π.χ. στην πόλη ΟΠΗ:

1.Σας εύχομαι τώρα που τελείωσαν οι πόλεμοι να ευτυχήσετε με την ειρήνη.
2.Ολοι οι θνητοί από εδώ και πέραν,να ζήσουν σαν ένας λαός μονοιασμένος.
3.Θεωρείστε την Οικουμένη πατρίδα σας με κοινούς νόμους,όπου θα κυβερνούν οι άριστοι,ανεξάρτητα φυλής.
4.Δεν ξεχωρίζω τους ανθρώπους ,όπως κάνουν οι στενοκέφαλοι σε Ελληνες και βαρβάρους.
5.Δεν με ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών,ούτε η ράτσα που γεννήθηκαν.Τους καταμερίζω μόνον ένα       κριτήριο.Την Αρετή.
6. Για μένα κάθε καλός ξένος είναι Ελληνας και κάθε κακός Ελληνας είναι χειρότερος από βάρβαρο.
7. Αν ποτέ σας παρουσιαστούν διαφορές ,δεν θα καταφύγετε ποτέ στα όπλα,παρά θα τις λύσετε ειρηνικά.
8. Τον Θεό δεν πρέπει να τον νομίζετε σαν αυταρχικό κυβερνήτη,αλλά σαν κοινό πατέρα όλων,ώστε η διαγωγή σαν να μοιάζει με ζωή που κάνουν τα αδέλφια στην οικογένεια.
9. Από μέρους μου σας θεωρώ όλους ΙΣΟΥΣ, λευκούς ή μελαψούς και θα ήθελα να μην είστε απλοί μόνον υπήκοοι της Κοινοπολιτείας μου,αλλά όλοι μέτοχοι,όλοι συνεταίροι.
10.Οσο περνάει από το χέρι μου θα προσπαθήσω να συντελεστούν αυτά που υπόσχομαι.
11.Τον όρκο που δώσαμε με την σπονδή απόψε,κρατείστε τον σαν συμβόλαιο ,Αγάπης.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Ευρισκόμενος στα πρόθυρα του θανάτου,ο Μέγας Αλέξανδρος συγκάλεσε τους στρατηγούς του και τους κοινοποίησε τις τρεις τελευταίες επιθυμίες του.
1.Να μεταφερθεί το φέρετρο του στους ώμους από τους καλύτερους γιατρούς της εποχής.
2.Τους θησαυρούς που είχε αποκτήσει (ασήμι, χρυσάφι,πολύτιμους λίθους)να τους σκορπίσουν σε όλην την διαδρομή,μέχρι τον τάφο του.
3.Τα χέρια του να μείνουν να λικνίζονται στον αέρα,έξω από το φέρετρο,σε θέα όλων.
Ένας από τους στρατηγούς του έκπληκτος από τις ασυνήθιστες επιθυμίες,ρώτησε τον Αλέξανδρο,ποιοι ήταν οι λόγοι. Ο Αλέξανδρος του εξήγησε.
1.Θέλω οι πλέον διαπρεπείς γιατροί να σηκώσουν το φέρετρό μου,για να μπορούν να δείξουν με αυτόν τον τρόπο ότι ούτε εκείνοι δεν έχουν ,μπροστά στον θάνατο,τη δύναμη να θεραπεύουν.
2.Θέλω το έδαφος να καλυφθεί από τους θησαυρούς μου,για να μπορούν όλοι να βλέπουν ότι τα αγαθά που αποκτούμε εδώ, εδώ παραμένουν.
3. Θέλω τα χέρια μου να αιωρούνται στον αέρα,για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν ότι ερχόμαστε με τα χέρια άδεια και με τα χέρια άδεια φεύγουμε,όταν τελειώσει για εμάς ο ποιο πολύτιμος θησαυρός,που είναι ο χρόνος.

Από ανασκαφές και ανακαλύψεις

Δια χειρός
Γιώργου Κουβάτσου

4 σκέψεις σχετικά με το “Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΓΑΠΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ

  1. […] https://ellinismossouidias.wordpress.com/2010/10/16/%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%83-%CF%84%CE%B… Filed under The Greek report Tagged Η φωνή του απόδημου Έλληνα Comment (RSS)  |  Trackback  |  Permalink […]

  2. ΟΙ ΣΤΟΒΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    Οι ΣΤΟΒΟΙ ήταν μια από τις πόλεις της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ,που βρίσκεται στη συμβολή του ποταμού ΕΡΓΩΜΑ με τον ΑΞΙΟ του οποίου αποτελεί έναν από τους πολλούς παραποτάμους του. Τα ερείπια της αρχαίας αυτής Ελληνικής πόλις,ευρίσκονται επάνω σε λόφο κοντά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της γραμμής που συνδέει τα ΣΚΟΠΙΑ με τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Τα ερείπια της πόλεως των ΣΤΟΒΩΝ χρονολογούνται από την Ελληνική ,τη Ρωμαική και τη Βυζαντινή περίοδο και αναδεικνύουν εμφανέστατα τη σημασία της πόλεως και του ρόλου που διεδραμάτισε,στην περιοχή αυτή,γεγονός που επιβεβαιώνει περίτρανα,όσο και τα ευρήματα των τάφων της ΒΕΡΓΙΝΑΣ και πολλά άλλα,την Ελληνικότητα της Μακεδονίας,από τα βάθυ της ιστορίας, και τούτο διότι: Στους ΣΤΟΒΟΥΣ διασώζεται Ελληνικό θέατρο το οποίο έχει ανασκαφεί εντελώς,το οποίο αποτελεί ένα επιβλητικό έργο που έχει διάμετρο 85,9 μέτρων με 17 σειρές καθισμάτων, από ντόπιο μάρμαρο και έχει χωρητικότητα 5.000 θέσεων. Η πόλις κυρίως ήκμασε κατά την Ρωμαική περίοδο μετά το 167 μ.χ. που ανα φέρεται ως κέντρο εμπορίου άλατος,ένεκα του οποίου απέκτησε το δικαίωμα να κόβει νομίσματα,ενώ για πολλά χρόνια διετέλεσε πρωτευουσα της Μακεδονίας. Στους ΣΤΟΒΟΥΣ ανακαλύφθηκε χριστιανικός ναός που είχε μήκος 50 μέτρων και διέθετε τρία κλίτη (πλευρές,πλαγιές)με 13 μαρμάρινους στήλους,κάτω από τους οποίους υπήρχε άλλη σειρά ώστε να σχηματίζεται διόροφος Ναός. Τον παρελθόντα αιώνα κοντά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό,κατασκευάστηκε Μουσείο,στο οποίο τοποθετήθηκαν Αρχαία Ελληνικά,Ρωμαικά και Βυζαντινά ευρήματα προερχόμενα από ανασκαφές και πολλά από αυτά θεωρούνται μοναδικά στο είδος τους. Οι ΣΤΟΒΟΙ ήταν η ιδιαίτερη πατρίδα του εξ αυτής ονομασθέντος Ελληνα γραμματικού,Ιωάννου Στοβαίου,ο οποίος ,όπως προαναφέραμε,εκτός από γραμματικός ,ήταν και νεοπλατωνικός φιλόσοφος,ο οποίος έζησε την Ε`μ.χ.εκατονταετηρίδα και έγινε διάσημος,διότι συνέγραψε έργα για χρήση του υιού του,Σεπτιμίου,τα οποία περιλαμβάνουν ηθικά γνωμικά και συμπεράσματα,τα οποία συγκέντρωσε από 500 περίπου Αρχαία Ελληνικά Συγγράμματα ποιητών,φιλοσόφων,ιστορικών,θεατρικών (δραματικών και κωμικών έργων). Το συγγραφικό έργο του ΣΤΟΒΑΙΟΥ διαιρείται σε δύο μέρη από τα οποία, το πρώτο καλείται ΄΄Εκλογαί φυσικαι και ηθικαί΄΄και το δεύτερο΄΄Ανθολόγιον΄΄.Το έργο του ΣΤΟΒΑΙΟΥ θεωρείται πολύ σημαντικό,σπάνιο,ανεπανάληπτο και μνημειώδες,διότι χαρη σαυτό διεσώθησαν αποσπάσματα από συγγράμματα πολλών Αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων,τα έργα των οποίων απωλέσθηκαν,ή κατεστράφηκαν με την πάροδον των αιώνων και των οποίων η ύπαρξης γίνεται γνωστή από την συλλογή του ΣΤΟΒΑΙΟΥ. Πέραν όμως αυτών,ο ΣΤΟΒΑΙΟΣ αποτελεί περίτρανη απόδειξη, της Ελληνικότητας της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. Για τα πάρα πολύ σημαντικά αυτά ΕΘΝΙΚΑ θέματα όπως και για άλλα πολλά, επικαλούμεθα την ενεργό και δραστήρια συμμετοχή των Ελληνικών φορέων ,οι οποίοι οφείλουν να λάβουν και αυτοί ενεργό και δραστήριο ρόλο για την προώθηση των προαναφερθέντων σοβαρών Εθνικών μας προβλημάτων,διότι ως είναι πανκοίνως γνωστόν,άλλο κύρος και βαρύτης έχει η φωνή ενός ,ή μεμονομένων μελών της κοινότητας και άλλο κύρος,φυσικά πολύ μεγαλύτερο,έχουν οι φωνές των Πατριωτικών κοινοτήτων του Ελληνισμού. ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ,λοιπόν ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ Σ.Α.Ε. και ΥΦ. ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ
    ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ,ΤΟΥ 2013, ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΒΕΡΓΙΝΑ ,ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.

    Διά χειρός
    Γιώργου Κουβάτσου

  3. Τό κείμενο αὐτό ΔΕΝ εἶναι τό κείμενον τοῦ ὃρκου εἰς τό ὁποῖον ἀναφέρεται ὁ Μ. Ἀλέξανδρος.
    Εἶναι ἁπλούστατα, ἡ ὁμιλία τήν ὁποίαν ἐξεφώνησε ΜΕΤΑ τόν ὃρκον πού ἦτο τμῆμα μιᾶς τελετῆς.
    Ὁ Μ. Ἀλέξανδρος, τόν ὃρον «βάρβαρος» δέν τόν καταργεῖ. Σέ κάποιο σημείο λέγει « ὁ κακός Ἓλλην εἶναι χειρότερος ἀπό βάρβαρον». Ἁπλούστατα, πρέπει νά ἐξετάσωμε τό ΠΟΥ ὁμιλεῖ, ἀνώπιον ΠΟΙΩΝ ὁμιλεῖ καί σέ ποῖον στάδιον τῆς ἐκστρατείας του ὁμιλεῖ.
    Ἀποτελεῖ ἓνα ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟΝ, ἑνός ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἒβλεπε ΟΛΟΝ τόν τότε γνωστόν κόσμο, ὡς ἓναν κόσμο γεμᾶτον ἀπό τό Ἑλληνικο πνεῦμα…
    Ζητᾶ διακυβέρνησιν ὑπό τῶν ΑΡΙΣΤΩΝ.
    Καί προσέξτε, καλεῖ ὃλους νά μήν εἶναι ἁπλοί Πολίται τῆς Κοινοπολιτείας ΤΟΥ. (Τῆς ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ Κοινοπολιτείας. Μή τό περνᾶμε αὐτό χωρίς ἀνάλυση)
    Τό σημαντικό στήν ὁμιλία αὐτή εἶναι πώς ὁμιλεῖ περί ΘΕΟΥ καί ὂχι περί ΘΕΩΝ…!
    Σ’ αὐτό θά ἒπρεπε νά σταθοῦμε πιό πολύ.
    Ὃσο γιά τίς τελευταῖες του ἐπιθυμίες, δέν εἶναι ἐπισήμως καταγεγραμμένες.
    Καί κρατῆστε μιά σημείωση, σχετική μέ τό ὂνομα τῆς πόλεως ἐνώπιον τῆς ὁποίας ἀνεκοίνωσε τόν τερματισμό τοῦ Πολέμου του…!
    Πρέπει νά καταστῆ συνείδησις ὃλων μας, πώς ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ στοιχεῖα σχετιζόμενα μέ τήν ἐκστρατεία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου, τήν ἐξέλιξή της, τήν ἒκτασή της, τούς σκοπούς της άλλά καί τόν τερματισμὀ της, μᾶς εἶναι ΑΓΝΩΣΤΑ καί δέν ἒχουν γίνει άντικείμενον ὀρθῆς καί πλήρους Ἱστορικῆς καί Πολιτικῆς ἀναλύσεως.
    Τό εργον τῆς κ. Ποτ. Γρηγοράκου, Καθηγητρίας του Πανεπιστημίου Παρισίων, ἡ ὁποία εἶναι ἡ ΜΟΝΗ ἡ ὁποία ἠκολούθησε τά βήματα τοῦ Μεγάλου Ἓλληνος ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΟΥ εἰς τά βάθη τῆς Ἀσίας καί κατέχει ἓνα ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΡΧΕΙΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, φαίνεται πώς ἐνωχλεῖ πολλούς καί παραμένει ΑΓΝΩΣΤΟ, λόγω μιᾶς περιέργου ἀρνήσεως κάποιων νά τό προβάλλουν ἂν καί ἒρχεται ἀρωγόν σέ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΣ ΖΗΤΗΜΑΤΑ…!
    Μελετῆστε το, ἐμβαθύνετε σ’ αὐτό καί τότε θά εὑρεθῆτε πρό ΑΓΝΩΣΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ…!
    Ἂν θέλετε νά ἐνημερωθῆτε γιά τό ΚΟΛΟΣΙΑΙΟ ἒργο τῆς ἀκάματης αὐτῆς Ἑλληνίδος Ἐπιστήμονος
    καί νά τό μελετήσετε εἰς βάθος, ἐπικοινωνῆστε μαζί της στην Ἠλ. Δνση popa@otenet.gr
    ΣΑΣ ΤΟ ΣΥΝΙΣΤΩ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ…!

  4. Ολοι οι θνητοί από εδώ και πέραν,να ζήσουν σαν ένας λαός μονοιασμένος.

    Ο Μέγας Αλέξανδρος αναγνώριζε ως υπήκοό οποιονδήποτε τον δεχόταν ως Βασιλιά του.

    Μάλιστα σκότωσε και γενετικώς Μακεδόνες διότι προσέγγισε τα άλλα έθιμα.

    Ήταν υπέρμαχος της συνένωσης υπό την βασιλεία του.

    Θα δεχόταν ως Μακεδόνα οποιοδήποτε αγαπούσε να θεωρείται Μακεδόνας.

    Οι περισσότεροι Μακεδόνες δεν συμφωνούσαν μαζί του και μάλωνε για αυτόν ακριβώς τον λόγο σύμφωνα με πάμπολλες πηγές.

Σχολιάστε